Leerlingenraad

Leerlingen van de groepen 5 t/m 8 denken en praten mee over het schoolbeleid. Dit schooljaar bestaat onze leerlingenraad uit Bas, Anne-Roos, Quinn, Matz, Sem en Charlie !

De leerlingenraad geeft advies aan de directeur en mag zelf ook bespreekpunten aangeven. Dit kan gaan over het aanpassen van afspraken voor bijvoorbeeld het buitenspelen, hun mening over het werken met chromebooks, nadenken over voordelen/nadelen over bepaalde onderwerpen.

Vier keer per jaar vergadert de leerlingenraad +/- 30 min. lang onder schooltijd. De leerling mag twee schooljaren lang in de leerlingenraad blijven.

Het doel is om de betrokkenheid van leerlingen te vergroten en de verantwoordelijkheid voor schoolzaken te bevorderen. Daarnaast maken de leerlingen spelenderwijs kennis met democratische beginselen. Ze leren hun eigen mening te vormen en namens een grotere groep kinderen na te denken. Ze ontdekken dat hun mening ertoe doet en zien in welke zaken haalbaar en realistisch zijn.